نَحـــــــلِــــــــه

سایت شخصی عبدالمجید نجارلو

نَحـــــــلِــــــــه

سایت شخصی عبدالمجید نجارلو

نَحـــــــلِــــــــه

نحله چیست؟
نحله یعنی یک زنبور عسل؛زنبور عسل فواید زیادی همراه خود دارد،داروئی است که در احادیث آمده اگر منزلت آن درک می شد،قیمتش گرانتر از طلا بود.درمان بسیاری از درد هاست،آرامش بخش است و...
أما کافیست یکی از انسان ها مزاحم زنبور عسل شود،زندگی را فدا می کند به پای زنده نگه داشت ارزش هایش.
زنبور عسلی خواهیم بـــــود
این سایت با هدف روشن گری های سیاسی,اجتماعی,دینی ،معرفتی و ...{خلاصه از همه چیز}در راستای ایجاد یک موج تفکر اسلامی شیعی, خالی از هرگونه تحریفات ایجاد شده است.کمکمان کنید

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

فیلم سوپر-من-

حجت الاسلام نجارلو-مجید-هادی نجارلو-ویدر-خرقان-ویلا-

حرم امام حسین

شب قدر

ماه رمضان-شیطان-گره-زنجیر

داعش-آمریکا-اسرئیل-شکست

حرامی-حرامزاده-حرم

اردوی جهادی بسیج-خرقان زرندیه-کلیسای سرکیس-

ابشارچاناخچی-شهید کریم صلاح-اهل کتاب-مصیحی ها-جنگل-ترس-مینیبوس

اشرافی گری-روحانی-مسئولیم-مقام معظم رهبری

شهادت-جیش العدل-مرزبانان-سیستان و بلوچستان-

پشت آدم رو نمی گیرند-شهید علی خلیلی-

کتک-ضرب-جرح-دکتر روحانی-گشت ارشاد

خط کج.امر به معروف و نهی از منکر

علی خلیلی.طلبه.جانباز.نحله.هیئت.اباعبدالله الحسین.لباس.

هلالی-ارضی-محفل بسیجیان ورهروان شهدا-نریمان پناهی

عید نوروز-فاطمیه-خانه-اقوام-مسافرت

کاترین اشتون در ایران ربوده شد.

تروریسم

آدم ربایی

کاترین اشتون

ربایش

وزارت خارجه.پول.بانک.توافقنامه.سوئیس.قسط.صلح حدیبیه

روسیه به آمریکا حمله کرد.

روسیه را تحریم می کنیم.

ما حریف امریکا نمی شویم.مرگ بر امریکا.هاشمی رفسنجانی.حمید روحانی

ما حریف شاه نمی‌شویم

شلمچه.قم.خین.شهدا.کانون مساجد قم.فرات.خین

رزم شب بچه های تکاور پادگان میشداغ

حاج مهدی سلحشور و محمد جواد احمدی

آخرین نظرات

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصبانی پرسید چرا شب به ما اطلاع ندادی و ....

حکایت اموزنده:طلبه جوان و دختر فراری

شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود که به ناگاه دختری وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بیچاره اشاره کرد که سکوت کند و هیچ نگوید. دختر پرسید: شام چه داری ؟؟ طلبه آنچه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر که شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا  خارج شده بود در گوشه‌ای از اتاق خوابید.

صبح که دختر از خواب بیدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصبانی پرسید چرا شب به ما اطلاع ندادی و ....

محمد باقر گفت : شاهزاده تهدید کرد که اگر به کسی خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقیق شود که آیا این جوان خطائی کرده یا نه؟ و بعد از تحقیق از محمد باقر پرسید چطور توانستی در برابر نفست مقاومت نمائی؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه دید که تمام انگشتانش سوخته و ... علت را پرسید. طلبه گفت : چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه می نمود. هر بار که نفسم وسوسه می کرد یکی از انگشتان را بر روی شعله سوزان شمع می‌گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از

سر شب تا صبح بدین وسیله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا ، شیطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ایمانم را بسوزاند.

شاه عباس از تقوا و پرهیز کاری او خوشش آمد و دستور داد همین شاهزاده را به عقد میر محمد باقر در آوردند و به او لقب میرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وی به عظمت و نیکی یاد کرده و نام و یادش را گرامی می دارند. از مهمترین شاگردان وی می توان به ملا صدرا اشاره نمود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۲۳
مجید نجارلو

امام خمینی از ولادت تا رحلت

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 24 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها, روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاکدان طبیعت نهاد .
 او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود که نسل در نسل در کار هـدایـت مردم وکسب مـعارف الهى کـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـى میرزاى شیـرازى (رض) که پـس از آنکه سالیانـى چنـد در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمـیـن ملجأَ مردم و هادى آنان در امـور دینـى بـود. در حـالـیکه بیـش از 5 مـاه از ولادت روح الـلـه نمى گذشت, طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را که در برابر زورگـوئـیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود, با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمـیـن به اراک وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حکـم الهى قصاص به تهران (دار الحکـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان کـودکى با رنج یـتـیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران کـودکـى و نـوجـوانى را تحت سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) که خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است و همچنیـن نزد عمه مـکـرمه اش ( صاحبـه خانم ) که بانـویى شجاع و حق‌جـو بـود سپرى کرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۵
مجید نجارلو


ما برای فهمیدن علت های غیبت صاحب الزمان باید در تاریخ مروری کنیم

باید بفهمیم در کربلا چه گذشت؟در مدینه چه گذشت تا بفهمیم چرا مهدی زهرا نماند و رفت

.


قال الله تبارک و تعالی: «وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنسَاهُمْ أَنفُسَهُمْ أُوْلَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ» [1]

مقدمه

دربارة این که چرا جمعیت انبوهی در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند؟

این که چرا مردم کوفه، بصره و اطراف، امام را یاری نکردند.

استخراج این عوامل به درد امروز ما می خورد، چون هم بحث های اخلاقی است و هم بحث های تربیتی است. همان گونه که قبلاً گفته شد شخصیت های تاریخ عوض می شوند، اما اصل جریان های حاکم بر تاریخ شبیه هم است.

مثل واگن هایی که شبیه هم هستند مسافران آن فرق می‌کنند. اما همه روی یک ریل حرکت می کنند.

قرآن کریم و روایات ما وقتی داستان های تاریخی را نقل می کنند، انسان می بیند از اول تاریخ تا کنون بسیاری از عوامل مشترک است، حوادث با هم تفاوت دارد و افرادش فرق می کنند، اما آن علل و ریشه هایی که حوادث را می آفریند شبیه هم هستند.

============================

علت ذلت و خواری قوم بنی اسرائیل

شما ملاحظه کنید قرآن کریم دربارة قوم بنی اسرائیل می فرماید:

«وضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ»؛

اینها ذلیل و خوار شدند، پست شدند، غضب خدا را برای خودشان خریدند، چرا؟

می فرماید

علتش چهار چیز است:

اولاً: این ها به آیات خدا کافر شدند

«ذلک بأنّهم کانوا یکفرون بآیات الله»

و نشانه های خدا را انکار کردند.

ثانیاً می فرماید:

«یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ»؛

انبیا و شخصیت های بزرگ شان را از صحنه خارج کردند.

ثالثاً می فرماید:

«ذَلِکَ بِمَا عَصَواْ»؛

انسان های گنه کاری بودند، معصیت کار بودند.

و در مقام چهارم می فرماید:

«وَّکَانُواْ یَعْتَدُون»[2]؛

تجاوزگر بودند.

بنابراین چهار عامل کفر، آدم کشی، عصیان و روحیة تجاوزگری علت ذلت و خواری بنی اسرائیل بود. آیا امروز این روحیه در یهود و در اسرائیل نیست؟

===========================

لزوم تحلیل تاریخ

این خیلی مهم است که ما از تاریخ، ریشه های مشترک حوادث را استخراج کنیم. چه شد که چند هزار آدم مقابل پسر پیغمبر ایستادند؟

چه شد که چند هزار آدم در یک شب دور مسلم ابن عقیل را خالی کردند؟

اینها دلایل و ریشه هایی دارد که اگر استخراج شود خیلی مفید و قابل استفاده است. این کار در زندگی ما آثار تربیتی دارد و برای ما درس می شود و عاشورا را کارآمد و امروزی می کند. ما که نمی خواهیم فقط یک تاریخی نقل کنیم و بگذریم. مصیبتی بخوانیم، اشکی بریزیم و بگذریم. زینب کبری علیها السلام در مجلس دشمن صدا زد:

«مَا رَأیتُ إلّا جَمیلاً»[3]؛

کربلا برای ما زیبا بوده، شهادت برای ما زیبا بوده. باید جنبه‌های زیبای آن را استخراج کرد. کدام جنبه های این مصیبت و این حادثة پر از غمی که در تاریخ اتفاق افتاد، زیبا بود؟ چه درس هایی داشت؟ چه نکته هایی داشت؟ این چیزهایی است که برای امروز ما مفید است.

==============================

علل رویارویی با امام در کربلا

بحث این است علل رویارویی با اباعبدالله علیه السلام در آن صف آرایی گسترده چه بود؟

علت ها دو گونه است؛

1-علت های درونی

2- علت های بیرونی.

اگر توانستند سی هزار آدم را در مقابل امام حسین علیه السلام علم کنند، اگر امام حسین علیه السلام با این همه دعوت و نامه و پیام حدود هفتاد و چند نفر به همراه داشت که تعداد زیادی از آنها هم بستگان خود امام (فرزندان، برادران و فرزندان عقیل) بودند و افراد غیرفامیل حدود نصف جمعیت؛ یعنی سی- چهل نفر را تشکیل میدادند، چرا آنها به این سادگی توانستند افراد را جذب کنند؛ اما امام با آن حقّانیّت و امامت و عظمتش با این جمعیت اندک در کربلا حاضر شد؟

این مسأله دو علت دارد: درونی و برونی. من ابتدا در چند جلسة آینده علت های درونی آن را عرض می‌کنم تا بعد به علت های بیرونی آن برسیم. علت های درونی آن چیزی است که ما باید به آن توجه کنیم مخصوصاً به اثرهای اخلاقی آن برای خودمان.

اولین علت، دوری از یاد خدا است.

اگر در جامعه ای یاد خدا کمرنگ شود، آن جامعه به راحتی تن به گناه می دهد. افراد آن جامعه به راحتی معصیت می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴
مجید نجارلو
۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۰
مجید نجارلو